OPVANG EN NAZORG NA CALAMITEIT

Alex Coppelmans:
“Feitelijk is praktijktraining de goedkoopste en belangrijkste beveiligingsmaatregel.”

OPVANG EN NAZORG NA CALAMITEIT

In de training maakt u kennis met een Opvangmodel. Dit staat garant voor het verlenen van optimale collegiale opvang. U krijgt inzicht in de impact van schokkende ervaringen en in het verloop van ‘’gezonde’ traumaverwerking. Door te oefenen met heldere gesprekstechnieken wordt u voorbereid op de verschillende gesprekstypen die tijdens de opvangperiode plaatsvinden. Verder leert u professioneel om te gaan met emotionele reacties.

Opvangmodel:
– Gesprekstechnieken voor opvang van medewerkers na traumatische ervaringen
– Inzicht in reacties en verwerkingsstijlen
– Overzicht van doorverwijzingsmogelijkheden


Waarom deze training?

In eerste instantie spelen de directe collega’s een belangrijke rol in het beperken van de vervelende gevolgen van traumatische ervaringen na een calamiteit. Bedrijfsmaatschappelijk werkers en leidinggevenden hebben in tweede instantie hier een belangrijke rol in. Door hun steun kan de betrokken medewerker in alle rust de ervaring verwerken. Deze training is ontwikkeld om de twee groepen ‘opvangers’ te trainen in deze belangrijke taak.


Inhoud van deze training:
Uitleg van de verschillende fasen van een opvangmodel
– Het voeren van eerste opvanggesprekken, oefenen met de benodigde gespreksvaardigheden met elkaar of met trainingsacteur
– Oefenen in het voeren van vervolg-opvanggesprekken
– De achtergronden van het ontstaan van emotionele problemen en trauma’s
– Het signaleren van vastgelopen traumaverwerking en mogelijkheden om door te verwijzen


Resultaten van de training

Na de training kunt u als ‘opvanger’ effectieve steun aan uw collega’s bieden na schokkende gebeurtenissen. Daarbij kunt u professionele afstand bewaren in situaties die ook bij uzelf de nodige emoties oproepen. Als steun voor uzelf ontvangt u een uitgebreide syllabus met een beschrijving van het opvangmodel en achtergrondinformatie over het verloop van ‘gezonde’ traumaverwerking, vastgelopen verwerking en de gevolgen daarvan.

MEER WETEN OVER DEZE TRAINING?

Wilt u meer weten over deze training?
Laat onderstaand uw gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

WORKSHOPS & TRAININGEN

Effectief omgaan met Agressie

Op het werk worden deelnemers getraind in effectief te handelen bij ongewenst en grensoverschrijdend gedrag van klanten en bezoekers.

Opvang en Nazorg na Calamiteit

In de training maakt u kennis met een Opvangmodel dat ervoor garant staat dat u optimale collegiale opvang en nazorg kunt verlenen.

Workshop Spanningscontrole

Ik sta stil bij de primaire reacties Vluchten, Vechten en (be)Vriezen. Ik leg duidelijk uit wat er bij spanning, agressie en calamiteiten gebeurt in het lichaam.

Kijk eens naar jezelf op het scanplein?

Scanplein-medewerkers: Reflecteer op gedrag, lichaamstaal en communicatie om irritaties bij klanten te herkennen en te voorkomen.

Afhandelen van winkeldiefstal

Civiel of strafrechtelijk? Ik bied structuur en duidelijkheid met een afhandelingsbeleid, afgestemd in overleg met uw team.

Hoe om te gaan met een overval?

Door te oefenen met een ‘echte’ overvalsituatie leer je praktische vaardigheden om zo goed mogelijk met een overval om te kunnen gaan.

Kadertraining Aanhouden

U wordt tijdens deze training voorbereid op mogelijke reacties van winkeldieven. De rollenspelen lopen door tot en met het overdragen van de verdachte aan de politie.

Weerbaar in de winkel

Ik geef veilige, interactieve trainingen voor medewerkers om praktisch en zelfstandig te reageren op agressie.

Winkeldiefstalpreventietraining

Onterecht wordt deze training vaak gezien als een training alleen voor kassamedewerkers.

Selfpay (Scan & Go) Coaching

Prachtig idee om klanten zelf hun goederen te laten scannen en af te laten rekenen, maar wat is verdacht gedrag bij de Selfpay?
Hoe kan ik de doorstroom bevorderen?