HOE OM TE GAAN MET EEN OVERVAL?

Alex Coppelmans:
“Feitelijk is praktijktraining de goedkoopste en belangrijkste beveiligingsmaatregel.”

HOE OM TE GAAN MET EEN OVERVAL?

Een overval meemaken is voor u en uw medewerkers een bijzonder ingrijpende gebeurtenis. Het gebeurt onverwachts en gaat vaak gepaard met geweld en bedreigingen.
Het bedrijfsleven lijdt veel schade door overvallen, maar de grootste schade is niet uit te drukken in geld.
De grootste schade wordt namelijk door u en uw medewerkers opgelopen. In iedere branche waar men contant geld of kostbare goederen (terecht of onterecht) vermoedt, lopen medewerkers het risico geconfronteerd te worden met een overval.
Door dit te oefenen met een ‘echte’ overvalsituatie leert u praktische vaardigheden
om zo goed mogelijk met een overval om te kunnen gaan.

Uit onderzoek blijkt dat het volgen van een overvaltraining effectief is op drie gebieden:

  1. Preventief: u bent zich bewust van het risico en bent daarom alerter
  2. Tijdens een overval: u weet nu wat juist wél en wat juist niet te doen.
  3. Na een overval: u bent beter in staat het gebeurde te verwerken.

Het spreekt voor zich dat deze drie punten ruim aan bod komen in deze training.

Ik bied deze training aan op 2 niveau’s:

  • Een overvalpreventietraining van 3 uur die gericht is op bewustwording (zonder acteur, ook geschikt voor jongere medewerkers) de nadruk ligt daar op het goed toepassen van de organisatorische, bouwkundige en elektronische beveiligingsmaatregelen.
  • Een overvaltraining van 3 uur, hier ligt de nadruk meer op de overval zelf; het gedrag van de overvaller en op het gedrag van de medewerker die de overval meemaakt. Hierbij wordt door een trainingsacteur (in de rol van overvaller) een overval gepleegd waarbij de medewerkers worden bedreigd met een wapen. De overvaller dwingt de medewerkers opdrachten uit te voeren. Deze training heeft een grote impact en is daarom niet geschikt voor minderjarigen.

MEER WETEN OVER DEZE TRAINING?

Wilt u meer weten over deze training?
Laat onderstaand uw gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

WORKSHOPS & TRAININGEN

Effectief omgaan met Agressie

Op het werk worden deelnemers getraind in effectief te handelen bij ongewenst en grensoverschrijdend gedrag van klanten en bezoekers.

Opvang en Nazorg na Calamiteit

In de training maakt u kennis met een Opvangmodel dat ervoor garant staat dat u optimale collegiale opvang en nazorg kunt verlenen.

Workshop Spanningscontrole

Ik sta stil bij de primaire reacties Vluchten, Vechten en (be)Vriezen. Ik leg duidelijk uit wat er bij spanning, agressie en calamiteiten gebeurt in het lichaam.

Kijk eens naar jezelf op het scanplein?

Scanplein-medewerkers: Reflecteer op gedrag, lichaamstaal en communicatie om irritaties bij klanten te herkennen en te voorkomen.

Afhandelen van winkeldiefstal

Civiel of strafrechtelijk? Ik bied structuur en duidelijkheid met een afhandelingsbeleid, afgestemd in overleg met uw team.

Hoe om te gaan met een overval?

Door te oefenen met een ‘echte’ overvalsituatie leer je praktische vaardigheden om zo goed mogelijk met een overval om te kunnen gaan.

Kadertraining Aanhouden

U wordt tijdens deze training voorbereid op mogelijke reacties van winkeldieven. De rollenspelen lopen door tot en met het overdragen van de verdachte aan de politie.

Weerbaar in de winkel

Ik geef veilige, interactieve trainingen voor medewerkers om praktisch en zelfstandig te reageren op agressie.

Winkeldiefstalpreventietraining

Onterecht wordt deze training vaak gezien als een training alleen voor kassamedewerkers.

Selfpay (Scan & Go) Coaching

Prachtig idee om klanten zelf hun goederen te laten scannen en af te laten rekenen, maar wat is verdacht gedrag bij de Selfpay?
Hoe kan ik de doorstroom bevorderen?